söndag 20 december 2009

Nudlar med Korv


till 4 person :

  • 250 gram ägg nudlar
  • 400 gram wiennerkorv, skiva i tunna skivor ungefär 0,5 cm tjock
  • 1 st mellan stor gul lök, fin hackad
  • 2 dl hackad bladselleri
  • 2 dl purjolök skivor eller 1 dl fin hackad gräslök
  • 2 st kycklingbuljong tärning
  • 3 st ägg
  • 1 liter vatten
  • lite aromat salt
  • salt peppar

tillagning :

Koka nudlar i vatten med några droppar matolja och salt till nudlar halv färdiga. Tabort vatten och sätta nudlar i silen och skölja hastigt under rinnande kalt vatten. Låt nudlar stå så alla vatten ska rinna ut. Under tiden koka 1 liter vatten med finhackad lök, slänga in korv, buljong tärning, blad selleri och purjolök. (om du väljer gräslök så den ska sätta i sluten av kokningen) När korv halv färdig slänga in nudlar. Knäcka ägg på nudlar blandning under kokningen. Röra sakta några gånger så ägg bli som fina små bitar omelet. Salta peppar. Koka till nudlar färdig. Servera i djuptallrik eller skål, gärna med pinnar. Hehehe... om ni duktiga klara äta bara med pinnar, annars matsked och gaffel är bäst. Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

free counters

Leta i den här bloggen

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag är näringslivs ingenjör och 2 storabarnsmamma och lycklig gift i många år med en av norden stiligaste man och matte till världen snyggaste katt, Nisse. Jag har shopping som min intresse och jag älskar väskor. Jag en riktig väskmania som har mera än 100 designers väskor, som jag tyvärr måste förvara överallt så de ska rymmas, till och med i min svärmorsvinden*suck*. Min favorit väskdesigner helt klart är Monica Botkier och Marc Jacobs. Jag lyssna helst på Mary J.Blige,50 cent, Dave Koz, Michael Buble och Frank Sinatra, I got you... under my skin... Det gillar jag. Puss!