lördag 5 mars 2011

Laxsoppa snabb laga

Snabb laga Laxsoppa

1 stora gullök
3 mellan stora moroten
2 stora potatisar
1 liten burk lätt gräddfil ca 200 gram
2 dl grädde
400 gram lax file utan skin - tärna i små tärningar
2 fiskbuljong tärningar
1 dl strimlad purjolök
1 dl finhackad dill
ca 5 dl vatten
salt
peppar
citronpeppar

Tärna i små tärningar potatis och moroten, blandat med finhackad gullök och koka i vatten och fiskbuljong tärningar till de 75% mjuka. Slänga in lax file tärningar, purjolök, grädde och gräddfil. Salta, peppra och sätta citronpeppar. Röra och smaka av. Koka en stund till tills laxen är kökt. Sätta dill i sluten. Färdig att servera med gott betongbröd och smör.

salmon.jpg

Sorry, inga bilden på soppan. Har ätit slut och glömma ta bilden före, hehehe... Maybe next time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

free counters

Leta i den här bloggen

Om mig

Mitt foto
Jag är näringslivs ingenjör och 2 storabarnsmamma och lycklig gift i många år med en av norden stiligaste man och matte till världen snyggaste katt, Nisse. Jag har shopping som min intresse och jag älskar väskor. Jag en riktig väskmania som har mera än 100 designers väskor, som jag tyvärr måste förvara överallt så de ska rymmas, till och med i min svärmorsvinden*suck*. Min favorit väskdesigner helt klart är Monica Botkier och Marc Jacobs. Jag lyssna helst på Mary J.Blige,50 cent, Dave Koz, Michael Buble och Frank Sinatra, I got you... under my skin... Det gillar jag. Puss!