söndag 7 februari 2010

37% av internetanvändarna bloggar

Trogna reskamrat som HP själva kalas för *digitala handväska*. Mini datorn med blue tooth. Snart ett år gammal. Köpte i våras förra år. Min mini datorn HP Vivienne Tam som kalas också för bloggare dröm barbär.

Jag hittar den här artikeln från devote.se idag. Hjälp, det ser ut ska bli lika svårt att bli storbloggare än vinna lotto första pris. Till och med man måste opereras bröst och spruta silikon i läppar och visa den i bloggen för att bli populär. Hehehe. Och en sak till flesta som blogga är unga som är under 18 eller typ som går i åttan eller nian. Liksom mina barn brukar säga, Herregud Mamma, du absolut för gammal för att modeblogga, det gör 15 årigar. Hahaha. Japp, kanske dom har rätt. Inte så många 41 årig som jag som gör det. Vad tycker ni? Är jag faktisk för gammal för att blogga, särskild mode bloggare? Varsågod läs artikeln där nere.


37% av internetanvändarna bloggar

Som dom flesta säkerligen kan gissa sig till är bloggläsandet som störst bland unga kvinnor. Kvinnliga Internetanvändare i åldern 16-25 år är det drygt 69% som läser bloggar, i gruppen unga män är andelen 51%. 37 procent av Internetanvändarna i Sverige bloggar. Det är en ökning jämfört med förra året, då det enbart var 33 procent.

Unga Internetanvändare läser också bloggar oftare, sedan minskar frekvensen av bloggläsandet snabbt med ökande ålder. I åldersgruppen 26-35 år är andelen dagliga läsare hälften så stor (11%). Och bland personer som är 46 år eller äldre är det en väldigt liten del som läser bloggar dagligen.

Källa: internetstatistik.se

Artikeln låna från: http://www.devote.se/index.php

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

free counters

Leta i den här bloggen

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag är näringslivs ingenjör och 2 storabarnsmamma och lycklig gift i många år med en av norden stiligaste man och matte till världen snyggaste katt, Nisse. Jag har shopping som min intresse och jag älskar väskor. Jag en riktig väskmania som har mera än 100 designers väskor, som jag tyvärr måste förvara överallt så de ska rymmas, till och med i min svärmorsvinden*suck*. Min favorit väskdesigner helt klart är Monica Botkier och Marc Jacobs. Jag lyssna helst på Mary J.Blige,50 cent, Dave Koz, Michael Buble och Frank Sinatra, I got you... under my skin... Det gillar jag. Puss!