måndag 1 februari 2010

Wall Street 2: Money Never Sleeps



"Someone reminded me that I once said: Greed is good. Well, now it seems greed is also legal." Nu är finansmannen och insiderhandlaren Gordon Gekko tillbaka i Wall Street 2: Money Never Sleeps.


Nu släpps finansmannen tillika ekobrottslingen Gordon Gekko ut efter ett långt fängelsestraff. Och mobiltelefonen, som beslagtogs i samband med gripandet, är tung som en tegelsten.

Det har gått 23 år sedan Gordon Gekko fick insiderinformation om flygbolaget Bluestar av Bud Fox (spelad av Charlie Sheen). Och nästan lika länge har Gordon Gekko suttit bakom galler efter att insiderplanen avslöjades.

Gordon Gekko kommer ut lagom till att amerikanska börsen börjar skaka 2008 och kraschen är nära förestående. Och samtidigt som aktiekurserna rasar försöker Gekko vinna tillbaka sin dotters kärlek och förtroende samtidigt som han hjälper dotterns fästman att få den hämnd som denne strävar efter.

Wall Street 2: Money Never Sleeps, är uppföljaren till kritiker- och kassasuccén Wall Street, som hade premiär 1987.

I filmen från slutet av 1980-talet spelar Michael Douglas den hänsynslöse affärsmannen Gordon Gekko. I uppföljaren är Michael Douglas tillbaka, bara drygt 20 år äldre och något mer gråhårig.

I övriga roller ser vi bland andra Shia LaBeouf, Josh Brolin, Carey Mulligan, Eli Wallach, Susan Sarandon, Vanessa Ferlito och Frank Langella.

Filmen har svensk premiär den 23 april.


Artikeln från www.e24.se



Gordon Gecko is back.

Michael Douglas returns for the sequel to the hit 1980’s movie Wall Street in Wall Street: Money Never Sleeps.

Wall Street 2 is directed by Oliver Stone and also stars Shia LaBeouf, Josh Brolin, Carey Mulligan, Susan Sarandon, Vanessa Ferlito and Frank Langella in supporting roles.

Wall Street 2 takes place 20 years after the original movie and is focused on the 2008 stock market crash. The Wall Street 2 trailer as follows:


http://www.youtube.com/watch?v=p6eKyYYMh20


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

free counters

Leta i den här bloggen

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag är näringslivs ingenjör och 2 storabarnsmamma och lycklig gift i många år med en av norden stiligaste man och matte till världen snyggaste katt, Nisse. Jag har shopping som min intresse och jag älskar väskor. Jag en riktig väskmania som har mera än 100 designers väskor, som jag tyvärr måste förvara överallt så de ska rymmas, till och med i min svärmorsvinden*suck*. Min favorit väskdesigner helt klart är Monica Botkier och Marc Jacobs. Jag lyssna helst på Mary J.Blige,50 cent, Dave Koz, Michael Buble och Frank Sinatra, I got you... under my skin... Det gillar jag. Puss!