lördag 27 mars 2010

Ekologisk Översize Clutch

16825946.jpg16826052.jpg16826118.jpg16825956.jpg

Översize Clutch från Novalle Royale som heter Hudson Studded Clutch från väsk designer Mary Meyer är gjort från återvunna läder och ekologisk bomull foder. Det är Mary Meyer koncept att göra lyx designers väskor utan att göra mera avfall och rester till naturen. Helt enkelt en miljövänligt koncept som vill bevara naturen.

A handbag as good for the environment as it is for your wardrobe? Designer Mary Meyer makes it a reality. Novella Royale was inspired by the concept of designing luxury handbags without creating waste from new materials. The leather from each bag is hand-cut from vintage jackets, making each piece a one-of-a-kind in color, distressing, and details. In addition to using only recycled leather, each Novella Royale handbag is lined with organic fabric and handmade in Los Angeles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

free counters

Leta i den här bloggen

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag är näringslivs ingenjör och 2 storabarnsmamma och lycklig gift i många år med en av norden stiligaste man och matte till världen snyggaste katt, Nisse. Jag har shopping som min intresse och jag älskar väskor. Jag en riktig väskmania som har mera än 100 designers väskor, som jag tyvärr måste förvara överallt så de ska rymmas, till och med i min svärmorsvinden*suck*. Min favorit väskdesigner helt klart är Monica Botkier och Marc Jacobs. Jag lyssna helst på Mary J.Blige,50 cent, Dave Koz, Michael Buble och Frank Sinatra, I got you... under my skin... Det gillar jag. Puss!